VAŘIT ZDRAVĚ:

"To nevadí, že je to zdravé, ale je to dobré!",  řekla nadšeně jedna účastnice kurzu ...

Dnes už není těžké setkat se s informacemi o tom, jak jíst zdravě. Mnohem těžší je získat praktické dovednosti a znalosti, které můžete použít v kuchyni.  Moje kurzy vaření Vám přinesou zajímavé recepty do Vašeho jídelníčku a zároveň Vás naučí základní principy zdravého stravování.  Naučíte se nejen jak začít, ale hlavně jak pokračovat.

Pro masožravce :-)

Nelekněte se - na mých kurzech se vaří bez masa a  mléka.  To ne,  že bych Vás chtěla přeučit na vegetariány, ale proto, že:  Podle nejnovějších poznatků by měla potrava  lidí našeho středního zeměpisného pásma obsahovat zhruba 55% sacharidů, 15% bílkovin a 30% tuků.  U bílkovin doporučují odborníci půl  živočišných a půl rostlinných. Tuky dokonce v podílu 2/3 rostlinných oproti  1/3 živočišných.  Pokud se tedy rozhodnete nastavit vyrovnaný jídelníček, naučím Vás jak z luštěnin, zeleniny nebo třeba obilovin uvařit delikatesní pokrm, který se ve Vašem žebříčku oblíbených jídel umístí hned vedle vepřo-knedlo-zela.

 

 Kurzy, které připravuji:

24. 5. 18-22 HOD. VAŘENÍ PRO DĚTI

  • Jak začít s prvním jídlem pro děti
  • Jak pokračovat po jednom roce věku
  • Hlavní zásady dětské stravy
  • Porovnání běžných doporučení dětské stravy podle WHO (Světová zdravotnická organizace), českých doporučení s pohledem například čínské medicíny, alternativy.
  • Praktické rady a typy na vaření, co s čím kombinovat, abychom vytvořili plnohodnotné jídlo, a co spíše nekombinovat.
  • Čím sladit a jak moc. Jaké oleje a tuky používat. Co jsou bílkoviny, sacharidy.
  • Uvaříme společně jedno dětské jídlo, rýžovou kaši s mandlovým máslem, zeleninu upravenou tak aby chutnala dětem, svačinku sebou – jáhlový dezert s rozinkami a jablíčkem.

4. 6. 10-17 HOD. VAŘENÍ PRO ŠTÍHLOU POSTAVU A DOBROU KONDICI

  • Jak netrpět hlady, jíst a přitom hubnout.

  • Žádná dieta, ale trvale udržitelný zdravý životní styl, který vede k dobré kondici a štíhlé postavě.
  • Uvaříme společně předkrm, polévku, hlavní jídlo i sladký dezert bez cukru.

 

Přihlásit se můžete na emailu : jitka.hartmanova@cely-clovek.cz  nebo na telefonu : 736/749

Kurzy, které UŽ proběhly v roce 2016:

Jak začít zdravě vařit

Vaření pro štíhlou postavu a dobrou kondici

Vege sushi a miso polévky

Jarní vaření  - očisty a detoxikace, vaření por podporu jater a žlučníku

Pečení kváskového chleba

Individuální kurzy na přání skupinky. 

 

Ceny : 

Celodenní kurz o víkendu od 10 do 17 hod. za 790 Kč (Maximálně pro 9 lidí, minimálně pro 5)

Na úvod je připravena svačinka a nápoj. Začíná výklad a přípravy vaření. Vaříme a připravujeme všichni společně. Takže se krůček po krůčku učíte, jak připravit chutné a zdravé pokrmy.  Podíváme se spižírny, zkoušíme, ochutnáváme a zapisují se poznámky. Společně obědváme polévku a hlavní jídlo a připravuje se i dezert, nebo svačinka. Ještě se objeví poslední dotazy, doolizují se lžičky a po 17 hodině se rozcházíme domů. Vždy panuje příjemná atmosféra a všichni si to moc užijeme. 

Večerní kurz: od 18 do 21 hod. za 590 Kč. Tady máme 3 hodiny na stejné téma. Také se připravuje jídlo k večeři - polévka, hlavní jídlo a dezert. Více připravuji já. Výklad k tématu je také.  Je ale samozřejmě méně času na osobní dotazy a menší příležitost si vzít vařečku do ruky (pečení chleba 240 Kč).

NENAŠLI JSTE TÉMA, KTERÉ HLEDÁTE? NEHODÍ SE VÁM TERMÍN KURZU?

Pak zkuste :

Individuální kurz na přání za 3 900,- Kč. Máte přátele se stejným zájmem o vaření ? Ve firmě? Chcete mít kurz pro sebe? Domluvte se společně,  PŘIJEDU ZA VÁMI, NEBO VY ZA MNOU ( 1- 6 lidí: 3 900,- Kč; 7 - 10 lidí: 5 400,- Kč).

KONTAKTUJTE Mě, POKUD MÁTE ZÁJEM O KURZY VAŘENÍ, UKÁZKY VAŘENÍ, ŠKOLENÍ V KUCHYNI,  a v této sekci jste nenašli, co jste hledali. Společně to jistě vymyslíme :-)